27 December 2008

Eh, mana tajuknye?

Dear Jenny
Your dear sister here do not have any intention to make the previous entry as a chain entry. But your prediction seems to be true as I need to make up an entry regarding the previous entry. Heh.

Dear readers
Seminggu ini aku cam lebih suka memerhati kalian bersuara daripada membalas. Entri pendek general aku bawak berbagai tafsiran. Heh. But anyhow aku reply lah jugak dan try not to get the contradiction appear too much. I mean, from my view and your view.

Dalam entry lepas, aku ada state perkataan wasotiyyah, itu maksudnya bersederhana. Itu salah satu point, jadi faham-fahamlah. Prioritas tuh perkara basic, pandai-pandai ah jumpa sendiri kat entry tuh.


Ok, cam kejam nada di atas.

Bila aku baca sekali lalu komenan-komenan pada 3 entry terakhir sebelum entry yang ini, ramai yang salah faham dengan apa yang aku nak sampaikan.

TAPI bila baca dua kali, aku pandang ia sebagai keindahan ciptaan Tuhan. Manusia akan memandang sesuatu dengan pelbagai tafsiran. Termasuklah pada entry aku yang jenisnya singkat dan tersirat. Sebab pada kebanyakan entry, aku menulis panjang lebar tentang sesuatu perkara, jadi orang faham ape maksud aku :D

Papepun, sukati kamulah, komenan kamu penambah rasa pada entry aku. Mana-mana yang aku tak state dan sebagainya. As long as the comment adalah dengan bahasa sopan, silakan. Sebab this is my house, I am the owner. Inside my house, there're certain rules. I won't allow anyone to behave in an improper manner, there's no democracy. Im sorry ;)

nota: better tak faham daripada salah faham

mood: sejak pertengahan november aku rasa tamau menulis apa-apa lagi. Jadi dengan itu aku cuba menulis sesuatu hampir setiap hari supaya rasa tamau menulis itu hilang. Tapi rupa-rupanya makin hari makin dasyat rasa itu. Heh.

7 comments:

3p4h said...

2 kali baca masih xfhm apa sbnrnya yg blaku... ~Blurr...

As said...

er epah tak faham ape..
cuba view entry sebelum entry ni, pastu tgk komen2..that's what im referring too..tp partial jela :D

Amin Mansor said...

ishh!!dasyatnyerrrrr.heheehe

kene phm jgk camne pun

As said...

wahaha
takpe je amin, terpulang memasing :)

bawangmerah said...

"Manusia akan memandang sesuatu dengan pelbagai tafsiran"

teringat pulak kelas sastera. cikgu kate "layers of meaning", jadik sukasuki kami untuk tafsirkan masterpiece para poet n writer. dah klik previous entri tapi part komen bace skali lalu. bace entri tu dah dua kali, tapi..er..makin pening kot. rasenye kene bace lagi skali nih.

Anonymous said...

~better tak faham drpd salah faham...

BTUL3!!!
mcm pernah kudengar kata2 nie...
heee....ingat kat OSES=)

As said...

dear bawang merah
untuk literature memang suka suki kan kite nak interpret camne
but last2 tetap ade gak satu guideline tafsiran poem tersebut. I think same goes here :P

***

dear candlesky
wahaha...bab OSES tuh..haiyak..
memang better tak faham kan..haha