13 December 2008

Alamak, sekolah dah nak mula!

Owh ini bukan sekolah biasa, tapi ini sekolah Universiti.

merenung ceiling memikirkan masalah dunia..dunia2..


Dear readers,
untuk pengetahuan kamu, 10 Zulhijjah lepas aku dah mula boleh berjalan, cuma masih belum boleh kuat-kuat dan belum boleh lipat kaki. Kire kalau nak duduk antara dua sujud tu, fail lagilah. :D

Jadi aku mula memasak dan berjalan segala sejak 10 Zulhijjah. Dan bila dah sehat sikit, kepala pun mula fikir, alamak ada lebih kurang seminggu sahaja lagi sebelum sesi persekolahan semester dua bermula.

Terus minda menjadi sedikit kaget dan risau. Mulalah seminggu yang dah sehat ni terasa nak buat berbagai perkara yang tertunggak zaman pasca-pembedahan.

1. Ada beberapa perkara akademik yang aku nak review semula dan hafal. Tinggal sikit sahaja lagi sebab sepanjang aku terlantar 3 minggu lepas, aku dah review beberapa. Tak banyak pun review, sebab aku tak boleh duduk di meja belajar masa itu, nanti kaki bengkak.

2. Tahun depan adik aku PMR, jadi sempena aku dah sehat sikit seminggu ni aku nak ajar dia subjek2 penting. Dan mentang-mentang aku nak ajar die, siap request aku buat mind map. Fine~!

3. Haha, ini kelakar, aku nak menjahit barang sehelai dua seminggu ini. Sebelum ni aku tau jahit sarung bantal kecik je.

4. Owh aku ade task tulis lirik lagu sedikit, sejak raya aku pause pulak. Due nye next wednesday. Lama tak menulis lirik, aku rasa cam sangat slow skang.

5. Aku kena design sumting, tapi tak gerak2 langsung lagi. Huu..harap-harap VP HEALS society tak majuk aa.

Cukup takat tu yang boleh kongsi, aku tamau panjangkan entri ini. Walaupun list aku banyak lagi, banyak masa aku dihabiskan di hospital untuk rawatan. Nak masuk semester baru, kenalah prepare sedikit, walaupun ini dengarnya sangat skema. Sekali sekala skema untuk satu dua benda, kan best jugak. Paling tidak, bersedia minda untuk terima pelajaran baru. Aku pasti kamu semua adalah golongan yang mindanya takkan tumpul kerana cuti, sebab kamu rajin membaca. Haha.

Disebabkan banyak benda kena pause selepas pembedahan, maka aku banyak alihkan tumpuan pada benda laen sepanjang cuti ini. Nanti kita summarize kan berbaloi tak cuti kali ini, adakah minda makin tumpul atau remain je. Nak tambah ketajaman tu cam mustahil la kan, nama pun cuti :D

Kalau aku rasa perlu, aku summarize kan lah. Jika tidak, kita boleh lupakan je kot ;)

p/s: ceiling dalam bahasa melayu camne nak eja?

25 comments:

farah, s. said...

tahun depan adik dah pmr? dah besar rupanya dia. isk.isk. nampak sangat da lame xjumpe as sekeluarga :(

get well soon okie.

ceiling dalam bahasa melayu tu ape dia ek. haha. JK

Anonymous said...

alhamdulillah..sejuk hati dengar kak As dah nak sembuh..muga dimudahkanNya lagik ye!
amin2.. :D

p/s ceiling=siling=syiling=coin?

APAKAH?

huhuhu~

alifzaimimra said...

menghitung hari..
detik demi detik..



p/s: ceiling = siling

(-_-)'

Amin Mansor said...

siling jwpnya as.

as minat design2 eh. nk bg tugasan nih =D

Hasbi said...

erm ciling kot..

As said...

dear farah
oy cekgu inggeris..memang cekgu inggeris sejati ah!
orang tanya die, die tanya orang lak!

huhu

farah farah..memang lama sangat tak jumpa ur family, and ur family tak jumpa my family..
nak2 bila kamu semua pindah ke kelantan..waaaa

nanti farah cuti nak pegi umah farah, boleh?

***

dear al-ikhsan
ameen3..

kamu ni dahla ade time2 sukati campak grammar ke laut..ni tatabahasa pun campak ke sungai sekali ke??

***

dear alif
adakah countdown??
owh siling ye? cam pelik ejaan tu..

***

dear amin
betul eh siling? ok tqvm..sebab dua org bg benda sama

tugasan pe min, kerja khusus ke...sekeh kang :P

naseb baek minat jadi so far free lagi lah..haha :D

***

dear hasbi
oy tu lain dah bunyinye....
hampehs :P

Liyana said...

ceiling=siling... :D
wah banyak lagi perkara yang belum siap rupenye...

hurm...
cuti nak habis dah...
rasa macam pendek la pulak cuti kali ni... :D
ada 'jodoh' sem depan kita jumpa ya...

As said...

dear liyana
haha bukan banyak benda belum siap, tapi baru nak mula semua. Since baru okay pas surgery :D

mesti korang sume dah tahap bosan wat segala benda, for me, cuti baru bermula neh :P

inshaAllah ada jodoh kita jumpa :)

sarahyusof said...

Aslmkm wbt..

semoga cpt sembuh & kembali ke sekolah dgn gumbira insyaAllah


kalau x silap:

ceiling = siling
schilling = syiling = coin

Selamat Hari Raya!

Anonymous said...

alhamdullilah. syukur sgt as dah mula boleh berjalan. lepas ni boleh la lumba lari ngan diya. jgn risau, diya tak lari laju. ekeke :p

as suka menjahit ye?

As said...

dear sarsafarilla
akak syukron!
kena lebih bersemangat habiskan exam ok! :)

***

dear diya
ok diya janji kena lari selaju kura-kura. Ok?
haha
as nak jalan pun salu terpeleot..hehe
i cannot be normal like before, but that's great enuf!

as suka menjahit tp masalahnya, belajar menjahit takat zaman skolah dulu jelah. Boleh?

haha

Anonymous said...

how's your exam result?walaupun kamu dah nak mula sem baru,saya masih ingin bertanya tentang result kamu

As said...

dear anony
erm..bertanya tentang result exam dengan berstatuskan anonymous, macam agak tak sopan je as kira..mengharapkan orang bgtau sesuatu yang privacy kepada orang yang menyembunyikan siapa dirinya. Macam orang pengecut je si penanya... :)

seolah kamu mahu tahu apa ada dalam rumah orang, tapi kamu masuk dengan memakai topeng. Sah2 tuan punya rumah akan ingat kamu ni perompak. Confirm dia takkan bagi kamu masuk.

u come as anony, but u expect people to respond to you, for something which is a privacy. Huhu. If it were you, will you respond back?

Im sorry if I hurt you, but try to ponder, friend. :)

farah, s. said...

serius xtau. siling rupanya. haha. lemah2. *golek2*

nnt farah balik malaysia, harus dtg ke pasir puteh ok?

farah, s. said...

pelikla si anonymous tu. huhu.

*menyibuk kejap*

As said...

dear farah
hahahaha
tingat plak fikri salu sebut dulu

"dah tu, golek aaa!"

haha

baeekkk...nanti gi Paisr Puteh leh gi umah kini gak :D nak ajak Jaa skalik!

anony tu agak pelik, tp tatau ah..if dia bitau sa[e die leh aa bitau..tapi biarlah.. :)

Anonymous said...

hurmmm

Anonymous said...

nak tau result pun,takkan tak boleh kot

As said...

if I know who are you, only then I could tell ya in person. Anggap jelah diri ini dapat 4 flat kalau masih nak hide diri pun.

Owh baik jawab canmtu dr awal kan drp duk layan anony
huhu

biasa blog lain dun appreciate anony :D

Anonymous said...

em,biasa la dalam dunia yang fana ni,memang susah nak hargai anony.oh,dapat 4flat ye?tahniah ye

As said...

if u really wanted to know..
u have my ID and my email up there
just give a kick, tell me who are you, and i'll reply to u inshaAllah

Anonymous said...

memang nak tau,tapi tak nak dedahkan identiti.macam mana ye?

As said...

macam kes baling batu sorok tangan, haha.

Heh memaen jek

jika nak sumting dalam hidup ni, ada bayarannya. Bukan akan dapat senang macam tu je..aite?

orang kata, no pain no gain.

what do u expect from others, if u hide urself. Orang pun tak terasa nak bgtau pd stangers!

tak nak bgtau kat kamu, boleh?

mcm kamu cakap,
"nak tau result pun,takkan tak boleh kot"

daku pun nak cakap,
"boleh je nak bgtau, tp nak tau sape nih, takkan tak boleh kot!"

haha
orang yang jual mahal die yang rugi. This wud be my last reply here.

Anonymous said...

huhu,sedihnya.tak dapat jugak tahu result awak

Anonymous said...

kampit la anony ni
meh aku bitau
aku ni jenius
dia ni sepupu aku
dah nama pun sepupu
mesti la jenius gak
stakat 4 flat tu
sebelah tangan je dia jawap