1 May 2009

May 2009

Menulis kali ini, untuk kamu dan untuk aku pastinya. Ini entry istimewa sedikit agaknya. Hari ini May 2009, dan aku menulis sejak May 2005. Tika aku masih mentah ku kira. 

Mula serius menulis sejak May 2008. Di mana aku mula sasarkan siapa target reader aku, aku cuba update lebih kerap dan aku cuba untuk memberi manfaat buat orang lain melalui penulisan. Harap kelak Dia tidak soal aku tentang apa yang aku buat. Sama ada sia-sia atau bermakna.

Mula saat itu juga, aku bukan sahaja bertemankan teman-temana lama, namun aku mula kenal ramai mereka-mereka yang berhidup di dunia cyber bernama blogger. Tidak pernah bersua, tapi rapat di muka pintu blog. Tak lupa pelbagai jenis anony, hehe. Aku hargai kesemuanya.

Tika itu aku mula menulis untuk membaiki diri aku dan ajak teman-teman sama. Better late than never. Mungkin banyak yang kalian baca entry aku seputar kesakitan aku, seputar norma masyarakat dan kehidupan pelajar.

Tentang sakit aku, bukan untuk mohon simpati namun untuk kau turut sama merasa kuat dan supaya aku juga merasa kuat. Tentang norma masyarakat pulak, aku mahu kita menjadi agen yang merubah, bukan agen yang merosakkan...

Maaf banyak aku menulis secara kasar. Hakikat dalam dunia nyata, aku tidak langsung pandai ber kau dan aku dengan teman2. Heh. Mungkin bahasa 'dalam hati' ini adalah yang terbaik untuk digunakan, supaya mudah meresap ke hati jugak. Itu perkiraan aku, entah benar atau tidak, aku tidak tahu. Tapi muntah pulak aku nanti kalau guna saya awak :D

Sesungguhnya aku tidak pandai berbahasa, aku hanya berkata-kata dari hati, menulis untuk kau dan aku. Jalinan yang telah kita bina, aku mahu kau tahu, aku hargai gila. Walaupun hanya di skrin komputer :D ganas ape beb, hehe.

Buat kali ini, entry ini, sesiapa yang terbaca, bolehkah aku mintak kau untuk menyapa. Bolehkah?

Dan seperti katanya, aku jelas kelihatan 'growing' melalui penulisan aku sejak mula hingga kini. Namun aku pinta kau janganlah belek entry lama aku, melainkan bermula dengan May 2008. Kerana yang sebelumnya hanyalah sia-sia ku kira :D

Terima kasih kerana bersama-sama. Dan maafkan andai aku banyak memilih untuk 'emo' pada kebanyakan entry, barulah kau boleh feel kan ;)

p/s: aku terasa nak tukar template selepas dah setahun, tapi aku fikir nanti kau tak terasa macam masuk blog aku lakbila wajahnya dah berubah, kan?

27 comments:

Hafzi said...

Teruskan menulis.. supaya hidup bermakna dengan MEMBERI. =)

Anonymous said...

diya boleh rasa kekokan as ber-aku-kau. tahu je as tak pernah ckp gitu in real. as pun sama je mcm diya. hehe

moga terus "hidup" ye as =)

Jepah said...

tulis je ape yg rase nk tulis... ada aku kesah? hahaha

Huzai Mansor said...

aku. hehe.

Syahrir bin Zaini said...

Antara blog pertama yg memberikan ku ilham dan inspirasi
Mula2 sekali tertarik dgn tulisan pasal prof abbas
Pastu ternyata tak mengecewakan
Tahniah!
Teruskan menulis!

mawarmerah said...

terharu! sangat! :)

memang nampak ur penulisan growing sejak dari awak start blogging sampai sekarang.

yang penting, awk tulis best mungkin sebab dari hati so ok je klu ber aku kau kn sebab klu kite ckp ngn diri seniri mmg gune aku kau. kalau gune kite awk jugak cam pelik je hehe

as, jangan tuka template. this is ur image i think =) suite sgt ngn awk. betul la awk kate nnt klu tuka template, tak rase cam masuk blog nurhasanah heee

analogy template=just be urself n others will be fine with you.

boleh kah begini?? hehe

As said...

hafzi
owh hait thanks untuk ituh
dan komen kamu lama dulu :P

***

diya
alamak kantoi :P

***

jepah
ngah3
dah sudah aa guna dialog tuh, nak muntah :P
hehe
tp cam best

***

huzai
yo..thanks bro
penuh makna ni
heh

***

shahrir zaini
yang pasal prof abbas tu dah masuk zaman insaf sbb tu penulisan cam ok kot :D
alhamdulillah
thanks

***

mawarmerah
baek tak tukar template
tunggu lusuh la :)
panjang nye die cakap..isk3
:D
thanks cik

mawarmerah said...

hehe penuh makna tuh

as, tertinggal la nak ckap ni senanye
penulisan awk yg dulu2 tu bermakna ok its not sia2

bile kite bace, cam dpt lebih kenal awk :)

tu penting utk anak cucu bace kay.

As said...

MM
ala malu laa i
hahaha

sebab tu tak penah brani nak delete yg lepas2

tua2 nanti kna spend masa aa update blog
kalau kena dementia boleh baca kat sini aa..opss..kalau boleh tanak kena, ameen.

Anonymous said...

"Buat kali ini, entry ini, sesiapa yang terbaca, bolehkah aku mintak kau untuk menyapa. Bolehkah?"

salam wbt :)

alifzaimimra said...

as, aja2 fighting!

*grinning*

farah, s. said...

nak menyapa jugaklah! hehe

as da berapa thn berblogging eh? since kt sester lg kn

flove said...

ader maybe pernah selisih but tak pernah tau tu rakan blog kita

hehehe such irony!

neem said...

tahniah, sis dan nice to know you! bahasa sms, bahasa writting blh dibaca dgn nada berbeza2 oleh org2 yg berbeza2. kadang2 blh nampak emo wlpn sebenarnya org tu x emo. kn?

yg penting, always think +ve~

As said...

anony
wa'alaikumussalam :)

thanks

***

alif zai mim ra
azmir
eh silap
azmar
hehe

aja!

***

farah
ada nak kena sekeh ni
orang da tulis da dalam entry neh
heh

***

flove
ur name sangat unik la
itulah pasal nya
kadang dah keje sama2 barulah tahu
heh

itulah manisnya
haha

***

neem
hait
thanks

Hidayah said...

assalamualaikum,sekadar menyapa..
hehe xla tringin juge nak ckp lain.
baru bace skit,dah rase blog ni menarik dan mcm bersemangat je?.keep it up! sy pndtg baru,actually nak tahula jugk psl pmilik blog ni,umo,asal,job n ape2 jela..minat photography ye..mane gambr hasil capture nye?,sy pn agk bminat jgk capture picture. tercari2 jugk tp x jumpe..jika segan di public,email kan aje hidayah_nur87@yahoo.com

**salam ukhwah**

Hidayah said...

opps sorry, sy dah tgk second time ur profile baru sy phm.so no need to introduce urself..aisehh slalu cmni..silp phm..asal mn? kje ktne? dlu blaja ktne?

izzah said...

selamat berusaha!

=)

insya'Allah Allah mudahkan jalan menujuNya.

pasal sakit tu,rasa best jugak baca.

rasa dipercayai~thanx sebab share.=)

Tentang sakit aku, bukan untuk mohon simpati namun untuk kau turut sama merasa kuat dan supaya aku juga merasa kuat.(setuju!)

CAHAYA said...

Save the best for last kot. Kan?

Emo adalah satu color dalam hidup. Ada juga kaler2 lain. Emo kaler lebih various. So boleh over. Tiada color, hidup bosan. Selari je. :P

As said...

izzah
thanks ye

***

cahaya
itulah, i guess save the best for the last
but that's what a fren said, thus both cud be use i think ;)

Muaz Nabil said...

singgah lalu sebentar.
*comment menyapa saja ni* :P

As said...

baeklah muaz

Hidayah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
As said...

hidayah
sorry terlepas jawab ur cmment ;)
thanks ya'
pasal gambar ade je kalau belek2 older posts, cuma tak letak selalu.

bleh view sini ye: http://www.flickr.com/photos/nurilahi

:)

madziani said...

aiseh..terlewat menyapa ..=)

mutiara bd said...

Ana selalu baca entri as (mesti bukak setiap kali ada entri baru).. tapi jarang kasi komen.. tak sempat..

Tulisan as best.. Jangan bersara.. teruskan perjuangan..

As said...

hana
better late than never, hehe
tapi ni takde masalah pape lewat atau tak sapa :)
thanks thou

***

mutiara bd
komen itu tak sepenting manfaat yang didapati
if u got that, then im grateful
thanks akak

doakan :)