12 May 2009

Kau mudah menangis tak kupas bawang?

Pernah dengar tak orang yang mudah nangis bila kupas bawang ni ape character dia?

Aku pernah terdengar, tapi cam tatau sahih ke tak, aku malas layan. Haha. Kalau kau ada tahu pape bolehlah share mitos-mitos itu :D

Aku baca kat sini beliau bagi aku award amazing blog. Aku tertarik part die pilih penerima kerana kesemua penerima punyai kaitan dan persamaan. Huhu.

Dia mintak autograf aku, cam pelik, apelah best autograf kami neh. Heh. But aku terima sebab daripada dia, dan aku bagilah sumting memandangkan birthday girl

Klik sini nak tau cane aku buat benda tu. hope u dun mind bawang :D

tentang bawangmerah,
aku tatau sape dia, aku hanya tau course dia, umur dia. Tapi biasalah ikatan dunia maya ni menarik sangat. Kau menyatu kerana minat, kerana hobi. Betul..?

Tentang aku
aku guna ringtone ini sejak tahun 2006. Aku suka suara lembut merdu empunya suara walau tanpa muzik macam lagu-lagu kontemporari terkini. Yeah~
And for the lyric, here

"O mankind! Lo! We have created you from male and female, and have made you nations and tribes that ye may know one another. Lo! the noblest of you, in the sight of Allah, is the best in conduct. Lo! Allah is Knower, Aware."
[al-hujurat: 13]

13 comments:

Anonymous said...

ni mcm random thoughts ker?

Akmal Azeman said...

makcik kita ckp sesape yg cpt menanges time kupas bwg maknanye resdung die agk tlampau kuat, mcm sy huhu

btw. aa. mcm random thoughts hehe

As said...

BITMD
kind of
sumtimes tamau nak rigid pd satu perkara satu masa :D

bukan ke entry as salu gitu?

***

kema azeman
aaa...my mum said the same
tp ade ke lak budak2 ni ckap sape mudah nangis adalah kuat jeles? huhu

bawangmerah said...

many thanks for the card!

owh, pasal autograf tu. hihi.
memang dah expect ramai orang kn cakap pelik.
but it's cool la. er...susah nak explain dengan kata2 sebenarnye.

p/s : masih dalam penantian mendapatkan autograf matematismuda, szakif and mr jagatraya.

Anonymous said...

kalau bab kupas bawang ni, diya agak kental sikit. jarang nangis. tak tahu pulak ada mitos di sebaliknya. huhu

macam agak comel pulak perbuatan mintak autograph melalui email tu. kalau gitu, diya pun nak jugak lah autograph as. heeeee =D

p/s-diya sedang dengar ringtone kesukaan awak =)

Mak Su said...

maksu... menangis tegk crita bwg putih bwg merah. menangis sbb ceritanya lama banget lepas tu bila dah abis entah. skrg dah tak menangis dah :)

Anonymous said...

rasanya cam seme orag kot nangis kupas bwg...
oh, karater org cengini = suka minta simpati.

mawarmerah said...

as, kite suke sangat3 ringtone awak tu..bile bunyi tu kite rase cam nak curi je ringtone tu hehe

alifzaimimra said...

erm..bab potong bawang ni, hawa leh tahan for a few minutes je. itu untuk bawang merah. bawang putih takda masalah. jadi, kalau kerja kat dapur, hawa akan cari kerja selain potong bawang merah sampai dapat..kalau tak dapat, terpaksalah.. huhu

bab otograf ni..comel la. :P

padan la tajuk entri bawang merah. hehe.. comel2. :P

alifzaimimra said...

eh silap..padan la tajuk entri ada kaitan dgn bawang. ;P

Fatin Baharum said...

dulu masa kecik2 ye, mcm sedih time buang kulit bwg tuh.
tp, dh besar, xdh..
maybe sbb dh bese kot.
ntah.

As said...

bawang merah
nanti as sekeh mereka.. haha

dan permintaan itu memang kewl beb

***

Diya
best tak lagu tu diya? best tak? :P
nak autograf gaya mana diya? haha

***

Maksu
koemn yang mencuit hati
sengih sorang as kat sini
hehe

***

azuwanmusa
agak la azuwan
hehe
as pun nangis
waaaaa
mintak simpati..? Oh no..!
hehe

***

mawarmerah
hehe silalah curi takde kesalahan pun..
"oyait captain~!"
mana ringtone awak yang tu eh? hehe

***

alif zai mim ra
haa samalah kita, bawang putih takpe, bawang merah tolong laa dna bawang besar
oh my..
gaya org putus cinta tau :D

***

fatin.nabila
wohoo
mesti hari2 duk dapur neh :p
bangga2

Anonymous said...

best! lembut je lagu nya. autograph cara email gak ah. hihi. tak paksa tapi teringin jgk nak dapat autograph mcm cik bawang dpt dari as =D