16 May 2008

Selamat hari guru buat semua pendidik

Selamat hari pendidik buat semua yang pernah atau sedang mendidik. Di tadika, sekolah, kolej, universiti, di mana-mana sahaja mahupun di blog ;) tidak semestinya yang bertaraf pendidik, malah sesiapa sahaja yang pernah mencurahkan ilmu. Aite?

Kamu2 sudah text guru-guru kamu belum? Tak kiralah guru tadika atau universiti. Sekadar penghargaan. Terutama untuk guru2 di sekolah dulu, sekurang2nya we text them once a year bile nak ucap selamat. Huu..

But special credits to Mr Jamil Sakmin, my former history teacher for two years in SESTER. He is now acting as the Penolong Kanan 1. Beliau salu sms peringatan untuk kami sejak kami meninggalkan sekolah, not only that, beliau salu gak email to us. And that was great. Thanks lots, tak putus-putus beri ilmu spiritual pulak selepas ilmu-ilmu formal di zaman persekolahan dulu.

It's been 4 years since I left SESTER, and during that 4 years alhamdulillah hubungan dengan guru-guru masih kuat. And cekgu pun masih boleh cite satu-satu sejarah kita. Hehe. I guess other teachers pun sama, takkan lupa anak murid. Tambah-tambah yang ada kes (patik la tuh).

Syukur kali ini dapat mengucapkan terima kasih kepada hampir semua yang pernah mencurahkan ilmu kepada saya. Termasuk teman-teman, terima kasih! Suka untuk saya katakan, hari ini adalah untuk semua manusia, cuma tradisi kita meletakkannya kepada yang bertitle guru sahaja.

Sambutan pula satu cerita. Para guru pun sebenarnya bukan mengharap pada hadiah berbentuk benda, tetapi lebih kepada hadiah berbentuk kejayaan, menjadi orang yang berguna. Terima kasih buat semua guru yang hingga hari ini masih mendoakan kejayaan saya :)

Walau apa pun, terima kasih guru, kerana keberadaan saya di sini hari ini adalah hasil sumbangan kamu. Dan terima kasih kerana masih bertanya khabar dan memberi nasihat. (^-^) *glad*

"Ya Allah, ampunkan dosa guru-guru kami, dan berkati kehidupan mereka dunia akhirat, ameen."

wassalam

11 comments:

Anonymous said...

Yes
me am a teacher
mahahaha
tq tq tq

As said...

ye baek~~
Selamat hari pendidik untuk nabil ;)

neem said...

rindu cikgu... T_T

Anonymous said...

selamat hari guru buat guru pada diri sendiri...hehe

Faisal Admar said...

Selamat Hari Guru! Rindunya cikgu. Di ofis dah tak ada cikgu. Rasa macam nak ke zaman sekolah balik :)

As said...

To deepthinker:
Yes, you deserve that :)

to faisal admar:
Ramai je guru di ofis, you urself is a teacher. Everyday kita blaja dari orang lain, dan orang lain blaja dari kita.
Selamat hari guru untuk anda~~
:)

moon said...

selamat hari pendidik juga buat as. =)

Unknown said...

salam perjuangan...

selamat hari guru...ana br blk drpd fam day dgn guru2 ana di sek dl...best gak dpt kenal dengan guru2 sek kita dan fam diowg...

p/s: kes ape tu patik('?')

As said...

to bad:
Biasalah patik orang 'glemer'. Heheh.

I've read ur entry on that, kind of very nice :)

Unknown said...

salam perjuangan...

masih bertatih...

GURU CEMERLANG NEGARA TERBILANG

Badrulhisyam said...

salam.bestnye cikgu masih contact lg dengan korg.boleh la saling tukar-tukar info menarik.cemburu la pulak..tak pernah merasa cam korang.huhu.neway.cikgu kat sester memang tak boleh dilupakan.