5 April 2009

kegelapan kadangkala menguatkan


tapi bukankah ia selalunya menguatkan, heh

kau bencikan gelap
kau mahukan cahaya
kan?

untuk kau
cubalah untuk menyukai kegelapan itu
pasti akan ada cahaya menerangi jalan..
pasti..

kerana cahaya dalam gelap itu
bisa lebih terang
berbanding jalanan sedia terang yang kau inginkan

13 comments:

hana said...

Salam
terima kasih. entri pendek namun sangat mendalam maknanya. Saya sangat memerlukan kata2 ni sekarang.
btw, unik sungguh gambar di atas.

:: !zyan :: said...

yeah...good one!
sungguh bermakna ayat2 di-atas...terime kaseh ye

candlesky said...

mcm kenal gambar 2...or clap??huuuu

Alakay said...

gambar tu...camera kecik or camera besar?

Alakay said...
This comment has been removed by the author.
Alakay said...
This comment has been removed by the author.
As said...

hana
entry ini untuk anda heh

***

izyan
hehe..hope u okay jugak

***

candlesky
anda belum pernah tgk gambar ini, tapi tempatnya anda sangat familiar :P

***

alakay
besaq!
guna ISO rendah, snap dan tarik sebelum gambar muncul..die akan "larikan" cahaya2 lilin ;)

AhmadN said...

erm
nice picture As,
mcm mana buat tu,
it happened to pictures i caught with my camera before but
i dont know what actually the flashing mirage is.

hah,
puisi pun agak dahsyat,hehe
meaningful,
very good effort

:)

Mak Su said...

setiap gelap ada cahayanya

Hasbi said...

setiap cahaya ada gelapnya..eh?

kalau duduk dalam gelap lama2 mesti nampak terang..pastu tiba2 nampak ada benda berbaju putih..aa sudah..xmau la tidur dalam gelap!

As said...

dear ahmadN
as ada stae dah camne as buat ;)

thanks for ur compliment, ini namanya sajak merepek!

***

dear mak su
betul..tinggal kita je nak trima ke taknak

***

dear abang bie
ada nak kena neh..heh

3p4h said...

As nk wat painting ke gna chaya? He5...

Im searching for it... Cahaya~

As said...

3p4h
lum blaja painting, takleh wat lagi!
heh