19 February 2009

kisah benar tak rugi baca

sila jadi rajin seketika untuk klik sini
boleh eh teman? Siyes beruntung untuk jiwa, inshaAllah.

Bagi aku,
cerita-cerita orang
atau cerita-cerita kamu
yang banyak menyiram jiwa aku
itu pun jika cerita itu disampaikan dengan cara yang best dan berjaya sentuh hati :D

Owh camne nak jadi best dan menyentuh hati neh.
Bukan senang kot aku rasa..
paling best jika yang bercerita itu
ceritanya datang dari hati nurani
bukan dari minda semata

Sebab tu time-time aku sangat down
aku akan tiba-tiba mintak kawan yang biasa dengan aku
bercerita sesuatu

Dia la ni yang ajar aku macam ni dulu
Time dia nampak aku depress
dia bukak cerita pape
tentang dia atau orang lain
kisah benar atau turun-temurun
asalkan membawa satu mesej untuk aku grab
and I find it as a relief for heart
seriously

Tapi skang ni
ini tulus nak cakap
Aku selalu down
dan jarang sangat aku dapat dengar cerita
Once in a blue moon~
Sebab even aku mintak
people won't always available lah
yes, itu perlu difahami
as the first point.
ok?

To share here
maybe for you to apply
or maybe for you to take something from it
what is it?
manalah aku tahu
kamu yang baca
fikiran kamu
tafsiran berbeza ok!
Jadi pandai-pandai lah kamu
ambil yang baik
buang yang tak best
ada faham?

sekian~

2 comments:

Huzai Mansor said...

Faham cikgu!~

Yeah, just like you said it. Other people won't always be around at the time you need them. Sometimes, we're alone, without other people to entertain us or to console our griefs, whether we like it or not.... :(

Me, I create my own world to run away from the harsh reality. Haha :)

As said...

huzai
hehe

sumone surely is there, cuma kita tak realize. Maybe.

But it's gud that u try to make urown world :)