27 June 2009

Hate Talking

to them. Mereka yang in charge jadi operator untuk bagi khidmat tapi tak pegang amanah dengan betul. Heh. Come on, Im your customer. Heh.

Call talian bebas tol mereka, berterusan tapi tak dapat-dapat cakap dengan operator. Bila dapat cakap, mereka acuh tak acuh. Garang lak tuh. Hehe.

Aku penat kalau service online tak berjaya dan talian bebas tol pun mereka jawab macam apa je. Oh hampeh jugaklah. Aku pulak taknak pergi ngadap mereka di outlet. You know, prices online lain, prices on phone lain, prices kat outlet lain. Beza beratus-ratus pulak tu. Fuh. Pening jugak dengan sistem, heh.

"Akak, kawan saya ni die banyak songeh sikit. Dia ada special request, nak seat tepi window dan dekat wing." She said.

I cannot believe that she would say that. Hehe. Thank you for dealing with them, on my behalf. (tapi serious ke kamu cakap macam tu?)

Last-last aku hantar wakil pergi beli kat outlet, aci tak?

Aku tak berapa suka sebenarnya berurusan dalam telefon atau pergi ngadap. Best je kalau aku sekadar boleh selesaikan perkara dengan email. Jadi aku respect jugak sama ini tempat, baru-baru ini aku buat temu janji untuk ke sana hanya dengan email :D

Er, kalau operator amalkan budi bahasa budaya kita pun dah orait sangat aku rasa..

5 comments:

Ilmapung said...

Flight ticket?

bawangmerah said...

akak, where are you going?

myadlan said...

teringat citer 'My Best Friend Girl'. laki tu keje jd operator tapi ambik mudah je keje customer service. mcm tu kot suasana diorang..

CAHAYA said...

Flight ticket to where gal? Some call centers memang macam ape ntah. Sakit btol hati.

As said...

Ilmapung
i wish i have wings :)

***

BW
to cure myself
one step towards it

***

myadlan
tulah alan
aduhai
heh

***

CAHAYA
betul3
adui kalau rasa tanak keje bek takyah keje...