13 November 2008

Apa makna cuti?

apa makna cuti bagi korang
qadha tido qadha rehat?
jangan biar minda kamu
jadi blunt
sebab hanya bermalas-malasan time cuti
asahla dengan membaca ke ape ke
qadha la apa yang tak dapat utilize time sebok blaja

contoh:
baca qur'an lebih sket
membaca pape
pegi jalan-jalan tgk 'alam
tolong mak ayah
baca balik pe yang tak faham blaja

wat ah sambil-sambil
takyah a devote pada benda-benda tersebut sesungguhnya
dan jangan ah abaikan jugak
sedang sedang suda
wasotiyyah
ok?
nanti sama-sama kita wat inshaAllah

Berakhir satu semester
Kali ni aku rasa macam sekelip mata je tamat
membawa 11 subjek
macam hape je belajar dengan laju dan pack
cuti ni siyes
kena qadha segala perkara
yang tak sempat utilize time sebok belajar

sekelip mata je
rasa baru seminggu masuk sem
tibe-tibe dah habis
asal eh rasa cam kilat :-?

semua orang dah balik
tinggal aku sorang
macam biasa
sepatutnya
perlu buat treatment
dan takleh balik sampai hari surgery
tapi aku rasa cam nak balik je

dan
fikir pasal cuti
aku akan immobilize lepas surgery
untuk masa yang lama
aku akan susahkan semua orang
segala perkara kena dependant pada others
ia sukar bagi aku
yang memang aktif neh :P
heh

berserabai rasa if fikir
heh
banyak benda aku rasa nak buat
sebelum surgery
walaupun masa sangat singkat
sebelum aku regret nanti
(:

ok tenang-tenang
susah bukan selamanya

ni kire officially aku inform pasal surgery aku
tamau nanti ada yang bising-bising
sebab aku tak bitau
macam april lepas
so kalau kamu baca atau tak baca entry ni
kira nasib ah
sorry ye teman-teman



till then ;)

6 comments:

Unknown said...

saya akan melawat cikgu!

Jepah said...

semoga kembali sihat... =)

Nuur Ailmi said...

recover soon... take care :)

As said...

hey anak murid, kamu duduk diam2 blaja ok! hehe

jep, thanks atas do'a ;)

nomiey..congrats for ur grad :)

madziani said...

awk sakit ape?smpai kne wat surgery?

Unknown said...

salam perjuangan...

> hana: sila bace entry ini ye

p/s: ana tak leh blk sbb ade program royal debate kt uia gombak