24 July 2009

kalau kamu masih ingat

akan mereka ini
alhamdulillah selamat bersama seorang bayi perempuan pra-matang. Er..maknanya lahir tak cukup 9 bulan.

Terlalu banyak hikmah mungkin buat mereka, Tuhan lebih mengetahui hikmah sebenar.

Namun sekurang-kurangnya hikmah itu menjadi tempias buat as. Ibu 'Atiqah and my Ibu know each other, and for sure Ibu been updated dengan berita-berita teman-teman rapat as, termasuklah 'Atiqah.

Bila beliau lahirkan bayi pra-matang (atau neonate atau pre mature), kebetulan my Ibu mengalami perkara yang sama untuk kelahiran anak sulung, maka Ibu did say few words regarding this suh sampaikan pada 'Atiqah.

Banyak perkara tentang kelahiran pra matang ibu ini (lahirkan abang) yang as tatau. Banyak..sangat, dan ia jadi hikmah buat as untuk lebih faham apa sebenarnya dalam hati seorang ibu. Dan I always have tears in my eyes bila on phone with ibu dan dengar ibu pesan serta cerita macam-macam untuk 'Atiqah.

I was thinking like...erm..in fact this is how Ibu feel..it cannot even being described here. Sampailah as cakap macam ni kat ibu,

"Ibu, adik belum pernah rasa semua ini..jadi tak dapat betul-betul nak dalami hati Ibu dan 'Atiqah bila hadapi benda ni..."

Seriously I told you..i was like one of the wonders in the world. Hehe. The bond of intuition and feeling between a mother to their children. Dan kita, kita takkan dapat dalami apa sebenarnya dalam hati ibu-ibu kita. Believe me.

Selalunya kita rasa kita betul, dan mereka tak faham dan kenal kita. Tapi in fact mereka lebih kenal kita daripada diri kita sendiri. Intuition ibu maha dasyat. Hehe :D

Sukati korang la nak setuju ke taknak. Ada as kesah? :P

take care..chowzz..

2 comments:

Anonymous said...

"kita takkan dapat dalami apa sebenarnya dalam hati ibu-ibu kita. Believe me."

Hoho. Terkesan dengan ayat nih.

Dan ini.

"Selalunya kita rasa kita betul, dan mereka tak faham dan kenal kita. Tapi in fact mereka lebih kenal kita daripada diri kita sendiri. Intuition ibu maha dasyat."

=)

Abu Bakar Awang a.k.a abutoq said...

ak pon stuju sngt ngn part yg akhir tu geng..

kekadang klu kite rse cm ade mnde yang x kene,tah..yang kite sendiri pn x tau..
tetibe mak kite tegur..

"haa,ni mesti .... .... kn,xpn ... ....... ...."

huh,mau tersentak beb..=)