16 July 2009

Desire

"You thought what you want, but you won't always win."

Er..cuba read again the phrase.

Kadang-kadang kita mahukan sesuatu lebih baik daripada apa yang kita sedia dapat. Jadi kita selalulah duk fikir apa lagi yang kita mahukan untuk penuhi kehendak kita. Tapi kita jarang fikir apa yang kita perlukan..

Dalam kita cuba dapatkan apa yang kita mahukan, bila kita dah dapat, sah-sah kita takkan dapat perfect seperti yang kita nak. Betul tak? Sebab tu kita tak sentiasa menang. Mesti ada lacking sumwhere here and there.

Jadi..

Jadi...? Lu fikirlah sendiri beb :P
i leave the phrase for your POV ^_^

"You thought what you want, but you won't always win."

p/s: phrase ini lecturer yang sumbat pada kami 2 hari lepas..yosh~

7 comments:

Anonymous said...

Ooo, sebab asyik nak je..jadi pembaziran la kan. Sebab bukan keperluan. Sebab tu ble dpt tu, slalu x perfect sebab ape yg lebih diperlukan tak dapat.

Banyak sebab la sbenarnye...

Ahmad Naeem said...

dont bite off more than you can chew.....(something similar)

:)

click said...

there is always a muntain to climb!!
paham

Anonymous said...

aku pernah terlintas nak tulis satu kata2 yang aku pinjam dari sesorang yang aku hormat dengan usaha dakwah dia di thailand dan malaysia.

sebenarnya, dunia ni tiada masalah. sebab, kekurangan pada kita akan benefit other. dan kekurangan orang lain akan benefit kita.

contoh, kalau kau rosak kamera, kau kasi duit untuk aku, sbb aku baiki kamera kau sebagai upah. dan, satu hari aku mungkin kene kasi kau duit pula sbb nak dapat khidmat kau.

Ps/ aku sbnarnya kurang faham sangat ayat yang sesuai, sbb ulang bahasa kelantan dalam proper words, tapi lebih kurang. dan satu buah fikiran dari seorang lelaki berjiwa besar dalam dakwah, walau kerjanya buka bengkel kereta. sekian.

maaf, tak der idea nak tulis entry yang kene tag

Anonymous said...

Is it same like tak bersyukur dengan apa yang ada tapi ngada nak lebih2 lagi? Huhu. Itu yang diya faham lah. Sorry kalau salah, As.

P/s-Geram nak komen ur flickr, tapi paham2 jelah As.

CAHAYA said...

Good excerpt!

We can always want something. We strive for it because we want it so much. But the outcome, or whatever consequences still up to HIM to grant it.

Wanting something doesn't mean you can have it all. Effort needed to achieve it.

Hasbi said...

beza kehendak dengan keperluan..hehe