8 June 2016


Memori rumah lama kita, tempat pertama madrasah kita bersama. Tempat pertama ibu banyak belajar daripada Khayraa.

Ingat lagi penyaksian kita di alam rahim,

Al-Araf, ayat 172:
وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَىٰ شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ

Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu mengeluarkan zuriat anak-anak Adam (turun-temurun) dari (tulang) belakang mereka, dan Ia jadikan mereka saksi terhadap diri mereka sendiri, (sambil Ia bertanya dengan firmanNya): 
"Bukankah Aku tuhan kamu?" 
Mereka semua menjawab: 
"Benar (Engkaulah Tuhan kami), kami menjadi saksi". Yang demikian supaya kamu tidak berkata pada hari kiamat kelak: "Sesungguhnya kami adalah lalai (tidak diberi peringatan) tentang (hakikat tauhid) ini".

Hiduplah kita, Khayraa untuk memenuhi janji pada Tuhan yang memiliki segalanya. Satu satunya harapan ibu. 
Semoga nanti kembali semula kita pada Pencipta dalam keadaan redha dan diredhai. Suci seperti mana datangnya Khayraa ke dunia ini.

Hadiah hebat yang Allah kurniakan buat ibu dan ayah. Sejak dalam rahim, minda ini banyak bersedia mental. Banyak kan kisah suka duka kita dari awal, hingga waktu kelahiran Khayraa, sampailah saat ini. Itulah bahagian rezeki dan takdir kita yang telah Allah tetapkan penuh kasih sayang dengan qudratNya.

Surah Qaf, ayat 8:
تَبْصِرَةً وَذِكْرَىٰ لِكُلِّ عَبْدٍ مُّنِيبٍ

(Kami adakan semuanya itu) untuk menjadi perhatian dan peringatan, (yang menunjukkan jalan kebenaran), kepada tiap-tiap seorang hamba Allah yang mahu kembali kepadaNya (dengan taat dan berbakti).

[At 356 days of life]

*mimpi apa main buat collage gini ni 😂

No comments: