25 September 2008

popia + MM

Tika aku berjalan di satu kawasan yang agak ramai orang
tiba-tiba ada satu suara yang berselisih dengan aku menyapa,

"Oit~!"

'Uih, mamat rambut serabai mana lah yang sapa lagu tuh tu'
sambil aku kalih pandangan ke belakang

Yang aku recognized hanyalah popia electrik
tapi suara tuh bukan die punya
kemudian aku pandang orang sebelah dia

"Eh?" aku terkejut
Macam mana abang genius matematik lalu tepi sampai tak pasan
ingatkan mamat tah mana-mana
dengan rambut specially designed tuh
kalau kau tak kenal dia dan jumpa tepi jalan
memang kau takkan percaya
yang dia adalah mamat boleh harap
dan al hafiz

aku teringat bicara suami cik siti
mengenai mamat rambut serabai di sini
penampilan bukan cerminan watak sebenar

kau tolong ingat tuh


er..satu jek
kalau kau berselisih dengan kenalan kau
rasanya lebih baik jangan cakap
"Oit~"
dengan penuh semangat waja
macam nak sapa penyamun je
haha

:D

p/s: teman-teman, selamat pulang hari ini, dan aku masih ada kelas sampai petang (:

17 comments:

Anonymous said...

aaiihh..ramainye membe da blk.
aku balek sabtu.
tapi..aku mahu berucap di sini.

selamat hari raye.
utk kamu..MM..popia..dan rakan2!

As said...

dearest shamel

thanks for coming, terharu~ ;)

lambatnya shamel balik..takpe yang penting balik.
Terima kaseh atas ucapan :D untuk kamu juga!

Anonymous said...

Selain popia ngan MM, ada nmpk org lain tak?

Selamat Hari Raya...

As said...

ramai lagi orang len akak..sama ada kenal atau tak je ;)

salam untuk akak juga

Adlan said...

oit2.. ingat takde nama ke? hehe
mesra jugak apa.. cuma tak islamik la..

As said...

dearest alan
haha, betul betul betul..
nabil memang, bukan islamik pun dia :P

Takdelah i mean wara' dia tak menunjuk..hehe. Jadi pelbagai jenis ummat pun selesa kawan ngan dia

Anonymous said...

sampai sekarang abag rambut serabai tu hutang Tuan entry rambut...kita pakat suruh dia wat entry rambut nak??

Anonymous said...

knape MM biar rambut die serabai aaa????
sikat pun naik harga gak ke???

Dammit said...

Bila Genius matematis cakap "oi", mesti rase mcm gangster datang nak merompak. haha

Unknown said...

Masa di matrik, semua tunduk2. di gombak, mata melilau shj, kan. Nanti org kata sombong pula.

As said...

dearest Tuan,
entry rambut topic ape eh die hutang..huu..suh popia elektrik buatkan :D

dearest cha,
eh tak tengok ke die, bukan semulajadi serabai ke kalo rambut panjang? negh3..nanti cha belikan untuk die eh ;P

dearest dammit a.k.a popia elektrik,
haha..lawak lak. Kind of macam nak samun orang. Kamu duk sebelah die kamu rasa camne?

dearest anuar manshor,
hehe, mata melilau kalau kat gombak sebab kena alert kawan2 lalu tepi, bukan senang nak dpt jumpa, aite?
tak tegur nanti sedey kawan.

Kat kuantan ni takyah melilau pun leh lg nampak :P

Faisal Admar said...

dah pack barang nak balik beraya? :)

As said...

da pack buku2 da ;P

Dammit said...

duk seblah dia rasa terharu dan teruja sikit.haha

As said...

ah popia elektrik, camtu rupanya dia rasa..haha

teruja tu leh trima, terharu tu pelik ;)

Matematis Muda said...

memula orang dah tegur a slow2
tp dia yang tak perasan
aku pun OY la

entri rambut?
in progress
tunggu timing jerk
hahahahahaha

As said...

sampai bila la progress die :D