23 September 2008

kamu taklik gelap atau cerah?

Saya kurang gemar
bila saya baca Qur'an perlahan-lahan sorang-sorang dalam bilik
dan ada orang datang tegur

"takleh solat kan, mana boleh baca Qur'an!"

Saya suka kalau orang menegur bil hikmah walaupun tegurannya tu mungkin berbeza dengan pendapat saya.

Erm...apa yang kamu pegang dan kamu faham? *Takleh solat, jadi takleh baca Qur'an?

Mari bagi saya dalil kepada pegangan kamu..saya tatau jadi saya nak tahu..tolong saya..

Terimas!

*takleh solat = perempuan yang ada waktu-waktunya diharamkan menunaikan solat

4 comments:

Adlan said...

sharing from Dr. Danial Mindasuper.com

wanita yang boleh baca Quran semasa datang bulan ada tiga.

1. Pendakwah
- kena buktikan ayat2 dr Quran kalau dakwah

2. Pengajar (Ustazah/Lecturer)
- kalau tak, camne nak mengajar kt kelas?

3. Pelajar
- dah pegi kelas UNGS, kalau ada ayat Quran boleh baca jugak..

tambahan lagi kalau ayat2 Quran da jadi sebahagian dalam doa cth baca ma'surat, masih dibolehkan.

sekian

Matematis Muda said...

ABC
hehe

As said...

dearest alan,
ok kita akan bincang pasal tu kemudian, inshaAllah

Matematis muda,
as tau term tuh sebab baca blog Jenny...manalah dapat term tuh

Matematis Muda said...

ktorang tau time skola agi
hahaha